Ga naar de inhoud
Home » Beerse, N12

Beerse, N12

Deze inhoud is gearchiveerd.

Het is mogelijk niet langer relevant.

UPDATE: 01/07/24

UPDATE: vanaf vrijdagavond 12 juli 2024 is het kruispunt weer open in alle rijrichtingen en worden de beperkingen voor het UV opgeheven.

>EINDE UPDATE<

UPDATE: 13/06/24

Bij het ingaan van fase 2 werden de betonblokken weggehaald. Fero moet dus niet meer gecontacteerd worden. Richting Antwerpen blijft het UV altijd mogelijk. Richting Turnhout is UV alleen toegelaten tijdens de nacht (21 u – 6 u) om dan in tegenzin van het verkeer langs de werfzone te rijden. Begeleiders die het verkeer richting Antwerpen willen tegenhouden, moeten via de lokale omleiding naar de N12 rijden. Wil je overdag richting Turnhout rijden, dan zoek je maar een alternatieve reisweg in het netwerk. Gebruikers van een reiswegvergunning vragen best een nieuwe reiswegvergunning aan met een alternatieve reisweg. Gelieve bij het passeren langs de werfzone wel rekening te houden met beperkte breedte. Bakens mogen alleen verplaatst worden als ze ONMIDDELLIJK na passage weer op de originele plaats worden teruggezet. Als hiertegen weer wordt gezondigd, zal de N12 weer voor ALLE UV worden afgesloten. Graag voldoende respect voor de wegenwerken!

>EINDE UPDATE<

UPDATE: 12/04/24

De N12 wordt gedeeltelijk terug vrijgegeven.

  • Voertuigen met vergunningen “alle wegen België” tot max 3 m breed kunnen met het verkeer mee rijden langs de werf of via de omleiding.
  • Bredere transporten, transporten met een netwerkvergunning of een vergunning “alle wegen”, zoeken een alternatieve route in overeenstemming met hun netwerk.
  • Transporten op reisweg vragen een nieuwe vergunning aan met een alternatieve reisweg als omleiding.
  • Transporten waarvoor geen goed alternatief te vinden is, kunnen contact opnemen met Fero voor het verplaatsen van de blokken.
    Matthias Bosman; Projectleider; Fero Group; +32 478 63 32 80; matthias.bosman@ferogroup.bewww.feronv.be
    Minimaal 2 werkdagen vooraf, maar hoe vroeger, hoe beter.
    Enkel Fero mag de blokken verplaatsen en ze verplaatsen alleen de blokken. De signalisatie moet door de vervoerder zelf verplaatst en teruggeplaatst worden.
    De kostprijs van de interventie door Fero is circa €850.

>EINDE UPDATE<

Reisweg via N12 Beerse wordt vanaf heden en tot nader order niet meer vergund. In week 12 werd tijdens meerdere nachten de verplaatste signalisatie niet teruggezet, wat voor levensgevaarlijke situaties heeft gezorgd voor het gewone verkeer. Het is niet de taak van de aannemer om ‘s morgens de signalisatie weer op zijn plaats te zetten; dat is de taak van degene (begeleider, transporteur, …) die de signalisatie aan de kant zet. Het staat ook zo in de vergunning.
Het is jammer dat het zo moet lopen, dat er enkele “cowboys” de boel verknallen voor wie het wel goed meent, maar de werfleiding wil geen UV meer toelaten langs de werfzone, wegens gebrek aan respect voor de wegenwerken en de signalisatie en omwille van de levensgevaarlijke situaties die erdoor worden gecreëerd.

Er wordt geen UV meer toegelaten langs de werken. Niet overdag of ‘s nachts richting Antwerpen, niet ‘s nachts richting Turnhout in tegenzin van het verkeer. Er moet een alternatieve reisweg gezocht worden.

Gebruikers van een netwerkvergunning kunnen via een andere tak in het netwerk rijden. Gebruikers van een reiswegvergunning moet een nieuwe aanvraag indienen met een aangepaste reisweg die niet meer via de N12 in Beerse loopt.

Vier maanden vanaf maandag 4 maart 2024

Door wegenwerken op het kruispunt van N12 met Lilsedijk in Beerse, is de doorgang van uitzonderlijke voertuigen moeilijk van 4 maart tot 12 juli 2024.

In fase 1a, van 4 maart tot 2 april, worden nutswerken uitgevoerd en is de noordelijke helft van het kruispunt afgesloten.
In fase 1b, van 2 april tot 15 mei, worden de hoofdwerken uitgevoerd en blijft de noordelijke helft van het kruispunt afgesloten.
In fase 2, van 15 mei tot 12 juli, worden de hoofdwerken uitgevoerd aan het andere deel van het kruispunt en hiervoor wordt de zuidelijke helft van het kruispunt afgesloten. 

Verkeer richting Antwerpen blijft mogelijk langs de werfzone. Overdag is in fasen 1a en 1b zeker 4 m breedte beschikbaar. In fase 2 zou er meer breedte beschikbaar moeten zijn. Voor UV dat ‘s nachts moet rijden, mogen de bakens die werf afbakenen tijdelijk verplaatst worden om meer doorgangsbreedte te creëren, op voorwaarde dat ze onmiddellijk na doorgang op de originele plaats worden teruggezet. Verkeer vanuit de zijstraten Lilsedijk of Corneliusstraat is niet mogelijk tijdens de werken. Verkeer richting Turnhout moet een omleiding volgen via Beemdenstraat – Rouwkensberg – Toekomstlaan – Dageraadlaan. UV dat de omleiding niet kan volgen, mag ‘s nachts (dit is tussen 21 u en 6 u) in tegenzin van het verkeer langs de werfzone rijden. De begeleiders mogen niet in tegenzin rijden en moeten via de omleiding terug naar de N12 rijden waar ze het verkeer richting Antwerpen kunnen tegenhouden, zodat het UV (dat al via de N12 tot net voor de werfzone gereden is) relatief snel langs de werfzone kan passeren. Als het nodig is voor de breedte mogen ook voor de passage in tegenzin de bakens tijdelijk verplaatst worden, op voorwaarde dat ze onmiddellijk na de passage weer op de juiste plaats worden gezet.

Je hebt al gestemd!